در صورت ممنوعیت برنامه، سازندگان TikTok چه چیزی را از دست خواهند داد


Oروز چهارشنبه، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، لایحه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن، شرکت مادر TikTok، ByteDance، مجبور می‌شود ظرف 9 ماه این اپلیکیشن را به یک خریدار در ایالات متحده بفروشد، در غیر این صورت با ممنوعیت سراسری مواجه خواهد شد. این ممنوعیت که در 13 مارس توسط مجلس نمایندگان و روز چهارشنبه مجلس سنا تصویب شد، به لایحه ای تبدیل شد که میلیاردها دلار کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان ارائه می کند.

«مسیر رسیدن به میز سخت بود. بایدن پس از امضای این لایحه گفت: باید آسان‌تر می‌شد و زودتر می‌رفت. اما در نهایت ما کاری را انجام دادیم که آمریکا همیشه انجام می دهد. ما به آن لحظه برخاستیم.”

در پاسخ، ByteDance پیامی را به Toutiao، یک پلتفرم رسانه اجتماعی چینی آپلود کرد و گفت که این شرکت “برنامه ای برای فروش ندارد” و TikTok بیانیه ای را در مورد X منتشر کرد. “این قانون غیرقانونی ممنوعیت TikTok است و ما آن را به چالش خواهیم کشید. در دادگاه.” ، – در این گزارش آمده است. ما معتقدیم که حقایق و قانون به وضوح طرف ماست و ما در نهایت پیروز خواهیم شد.» در این بیانیه آمده است که این ممنوعیت “هفت میلیون کسب و کار را نابود می کند و 170 میلیون آمریکایی را ساکت می کند.”

از زمانی که TikTok در سال 2020 در ایالات متحده محبوب شد، به پلتفرمی تبدیل شده است که در آن طیف گسترده‌ای از سازندگان می‌توانند به سرعت از طریق برنامه‌های اشتراک درآمد برنامه، کسب درآمد از جریان‌های زنده و معاملات برند، مشارکت‌های پولی و اشتراک‌گذاری، دنبال‌کنندگان ایجاد کنند و تجارت را حفظ کنند. فراتر از ایجاد فضایی برای مشاغل غیر سنتی – طبق سال 2023 مشاوره صبحگاهی گزارش، 57 درصد از Gen Z در صورت داشتن فرصت، به تولیدکنندگان محتوا تبدیل می‌شوند – TikTok همیشه مکانی است که مردم می‌توانند جامعه بسازند. اگر این برنامه در ایالات متحده ممنوع شود، سازندگان TikTok می گویند که نگران از دست دادن چیزی بیشتر از جریان درآمد خود هستند. این برنامه یک منبع ضروری برای افراد بوده است تا گرد هم آیند تا اطلاعات را به اشتراک بگذارند، دیگران را در مورد طیف گسترده ای از موضوعات آموزش دهند، هویت تجاری و برند خود را توسعه دهند، سرمایه جمع آوری کنند و افراد همفکر خود را پیرامون مسائل بشردوستانه سازماندهی کنند.

در حالی که مسیر TikTok همچنان نامشخص است، سازندگان این برنامه یا به ممنوعیت احتمالی می‌خندند یا سعی می‌کنند از چیزی که خارج از کنترل آنها است وحشت نکنند. تایم با چندین TikToker صحبت کرد که از پلتفرم‌های خود به روش‌های مختلف استفاده کرده‌اند تا در مورد آنچه از دست دادن می‌ترسند و چگونه برنامه‌ریزی می‌کنند صحبت کنند.

کسب و کارهای کوچک اثرات ممنوعیت TikTok را احساس خواهند کرد

TikTok بخشی جدایی ناپذیر از دسترسی بسیاری از مشاغل کوچک در ایالات متحده بوده است. طبق گزارش مارس 2024 آکسفورد اکونومیکس، که از 1050 صاحب کسب و کار کوچک و 7500 کاربر TikTok نظرسنجی کرد تا بفهمد چگونه با این برنامه ارتباط برقرار می کنند و از فرصت های اقتصادی و اجتماعی آن استفاده می کنند، بیش از هفت میلیون کسب و کار از TikTok استفاده می کنند. برای تبلیغ محصولات خود بیش از نیمی از پاسخ دهندگان این مطالعه ادعا می‌کند که TikTok به آن‌ها کمک کرده است تا به مخاطبان جدیدی دست یابند که در غیر این صورت نمی‌توانستند به آن‌ها دست یابند، به طوری که 45 درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که “بخش قابل توجهی از موفقیت و/یا رشد تجاری آنها مستقیماً به تلاش‌های بازاریابی TikTok آنها نسبت داده می‌شود.”

نادیا آکاموتو، خالق TikTok با بیش از چهار میلیون دنبال‌کننده و یکی از بنیان‌گذاران برند مراقبت از سبک زندگی آگوست، می‌گوید که TikTok به کسب و کار او کمک کرده است تا “رشد زیادی را باز کند”. این به این دلیل است که تبلیغات در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و فیس بوک بیش از حد اشباع شده و گران هستند، در حالی که TikTok به شرکتش اجازه داده است محصولات خود را به صورت ارگانیک تبلیغ کند. او می‌گوید: «پلت‌فرم‌هایی مانند TikTok، که بسیار بر آگاهی از برند ارگانیک متمرکز هستند، یک شبه ویروسی را فراهم می‌کنند و به هر کسی اجازه می‌دهند تا برای کمک به کسب‌وکارهای کوچک طرفدارانی ایجاد کنند. «TikTok زمانی که صحبت از ایجاد جامعه می‌شود اهمیت ویژه‌ای داشته است. من با دیگر سازندگان آسیایی، دیگر خالقان عجیب و غریب، دیگر بنیان‌گذاران زن، ارتباط زیادی پیدا کردم و فکر می‌کنم به این دلیل است که مردم می‌توانند از طریق ویدیوهای کوتاه کمی بیشتر در مورد داستان سرایی انجام دهند.»

TikTok یک فضای جدایی ناپذیر برای سازماندهی جوامع به حاشیه رانده شده است

TikTok بیش از 170 میلیون کاربر در ایالات متحده دارد و این پلتفرم به شما امکان می دهد تا به سرعت یک انجمن بسازید. با TikTok، می‌توانید تقریباً بلافاصله کاری را شروع کنید و پشتیبانی دریافت کنید. ایمانی باربارین، فعال حقوق معلولان با بیش از 696000 دنبال کننده در TikTok، می گوید: فکر می کنم بسیاری از افراد در طبقه سیاسی ما را می ترساند زیرا از آن برای صحبت علیه آنها استفاده می کنیم. “بدون TikTok، این کار ساخت جامعه و حمایت از بین خواهد رفت.”

با توانایی TikTok برای پخش حتی بی‌ضررترین ویدیوها، این برنامه به مکانی برای اشتراک‌گذاری دیدگاه‌ها و زندگی‌های مختلف تبدیل شده است و به کاربران اجازه می‌دهد با افرادی که در غیر این صورت با آنها مواجه نمی‌شدند ارتباط برقرار کنند. برای باربارین و جامعه فعالان جوانش، TikTok یک فضای آنلاین در دنیای فیزیکی فراهم می کند که به نظر می رسد “همه ما را فراموش کرده اند.” مدافعان جوان معلولیت در این پلتفرم رشد می کنند و تجربیات خود را در زمان واقعی به اشتراک می گذارند.

باربارین می‌گوید: «ما در مورد یکدیگر و نحوه هدایت سیستم‌هایی که بدون ما ساخته می‌شوند، یا حداقل برای جدا کردن ما از جامعه، بیشتر یاد می‌گیریم. واقعیت این است که هر چه بیشتر همدیگر را ببینیم، بیشتر با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنیم، بیشتر شروع به کار با هم برای ایجاد آینده‌ای می‌کنیم که در آن همه بتوانیم پایدار زندگی کنیم. بسیاری از افراد صاحب قدرت را می ترساند زیرا آنها از ناامیدی و قطع ارتباط ما با یکدیگر پول در می آورند.”

TikTok همچنین چندین راه برای جمع آوری و کسب درآمد ارائه می دهد. در نوامبر 2023، جوردان جانسون، خالق واقعیت افزوده 28 ساله، 14000 دلار در 10 روز با ویروسی خود “Filter For Good” جمع آوری کرد، اثری که سازندگان را مجبور کرد هنگام جمع آوری دانه ها، هندوانه ای را در یک خط مار بچرخانند.

این فیلتر از طریق بازدیدهای واجد شرایط از طریق برنامه پاداش ایجاد کننده اثر TikTok درآمد کسب کرد. فقط یک بار در روز قابل استفاده بود و پس از بیش از 200000 بار استفاده از آن شروع به کسب درآمد کرد. این اثر تقریباً فوراً محبوبیت پیدا کرد و جانسون به سرعت به حداکثر مقدار پولی که فیلتر می‌توانست با برنامه در کمتر از دو هفته تولید کند، رسید. جانسون که برای کمک به مردم غزه به پزشکان بدون مرز کمک مالی کرد و سیم کارت‌های الکترونیکی خریداری کرد، می‌گوید این روش کوچکی برای استفاده از مهارت‌هایش برای کمک بود. او می‌گوید: «ما دیده‌ایم که چگونه مردم می‌توانند برای دلایل و مسائل مختلفی که به آن علاقه دارند و به آن اعتقاد دارند سازماندهی کنند. اتفاقاً اکنون بحث همان پلتفرمی است که ما در آن قرار داریم.»

@xojourdanlouise

نحوه استفاده از این فیلتر می تواند به مردم غزه کمک کند 🍉 — @Jourdan 🖤 به عنوان یک خالق واقعیت افزوده، در برنامه «جوایز ایجادکننده اثر» شرکت می کنم – اساساً یک صندوق خلاقیت، اما برای سازندگان جلوه. این به من امکان می دهد برای هر ویدیوی منحصر به فردی که با استفاده از جلوه های من منتشر می شود، درآمد کسب کنم. من این فیلتر را برای جلوه خوب ایجاد کردم و جوایزی را که کسب می کنم به خیریه هایی که در غزه کمک می کنند اهدا خواهم کرد. من می دانم که بسیاری از ما نمی دانیم چگونه کمک کنیم، اما می تواند به سادگی ارسال یک ویدیو با این فیلتر باشد! * افکت‌ها تنها پس از پست کردن 200000 نفر با آن، می‌توانند جوایز را دریافت کنند، که به نظر زیاد است، اما دستیابی به آن آسان است! لطفا نظر دهید، ذخیره کنید و به اشتراک بگذارید تا افزایش یابد و همه را تشویق به استفاده از این فیلتر کنید 🍉 #newfilter #effecthouse #watermelon #free #blackgirlsintech #Augmentedreality #socialchange #filterforgood

♬ Redbone (feat. The Notorious BIG & 2Pac) – $TURCK

سازمان‌دهندگان مردمی نیز در TikTok موفق شده‌اند و نسل جدیدی از فعالان را ایجاد کرده‌اند. Generation Z for Change که از اکتبر 2020 در این اپلیکیشن قرار دارد، رای دهندگان جوان را سازماندهی می کند و بر موضوعاتی از جمله عدالت آب و هوا، ایمنی اسلحه، حقوق کار و اقتصادی و حقوق جوامع به حاشیه رانده شده تمرکز دارد. فالوورهای TikTok این گروه از زمان راه اندازی در سال 2020 به بیش از 1.8 میلیون نفر افزایش یافته است زیرا آنها همچنان به آموزش پیروان در مورد مسائل سیاسی مؤثر بر ژنرال Z ادامه می دهند.

آنتونی گوارا، رئیس تعامل و هماهنگ کننده Gen-Z Por El Cambio می گوید: «مخاطبان Gen-Z for Change با خود صفحه تکامل یافته است. دومی ابتکاری با هدف ژنرال Z لاتین تبارها است که منابعی مانند مبارزه با اطلاعات نادرست و آموزش جوانان لاتین در مورد مواردی مانند رای دادن زودهنگام و آموزش عالی را فراهم می کند. “افرادی که از سال 2020 این صفحه را دنبال می کنند، پیشرفت صفحه را مشاهده کرده اند و پیشرفت هایی را که هنوز باید انجام شود.”

او می‌گوید که این نوع رشد واقعاً در پلتفرم‌هایی مانند X یا اینستاگرام اتفاق نخواهد افتاد زیرا نظرسنجی‌های متعدد نشان داده‌اند که نسل Z از TikTok به عنوان منبع اصلی اخبار خود استفاده می‌کند.

با این حال، تیم Gen Z for Change همچنان به سایر پلتفرم‌های اجتماعی مانند اینستاگرام برای اطلاع رسانی در مورد ابتکارات مختلف متکی است. ائتلاف اخیراً ابزاری را راه‌اندازی کرده است که با استفاده از میانبرهای اپل، ایمیل‌های روزانه را برای نمایندگان ارسال می‌کند که خواستار آتش‌بس در غزه هستند. پس از دانلود ابزار، Shortcuts از کاربران می خواهد که وارد حوزه انتخابیه خود شوند و به طور خودکار ایمیل های روزانه را برای نمایندگانی که قطعنامه آتش بس در مجلس نمایندگان را امضا نکرده اند ارسال می کند. به گفته Sofia Ongele، مدیر استراتژی Gen Z for Change، این ابزار حدود 10 میلیون بار استفاده شده است که به معنای ارسال 25 تا 30 میلیون ایمیل به نمایندگان است.

اما بدون TikTok، فضای دیجیتالی برای اجتماع و ارتباط با افراد همفکر در سراسر جهان را از دست خواهند داد. ایالات متحده به ByteDance حداقل 9 ماه فرصت می دهد تا به یک خریدار آمریکایی بفروشد، در غیر این صورت برنامه ممنوع خواهد شد. دقیقاً مشخص نیست که چگونه این اتفاق می افتد، اما ممنوعیت کامل TikTok دشوار است، زیرا دولت ایالات متحده برای اجرای آن با چالش های متعددی روبرو است. نبردهای قانونی، مشکلات با مقامات ضد انحصار و اختلافات عمومی وجود خواهد داشت. اگر این ممنوعیت اتفاق بیفتد، برنامه از تلفن های افراد ناپدید نمی شود، اما از فروشگاه برنامه ناپدید می شود. این بدان معناست که این پلتفرم نه می تواند برنامه را به روز کند و نه می تواند آن را به روز نگه دارد و به تدریج غیر قابل استفاده می شود. قانونگذاران هر دو حزب نگرانی های امنیت ملی را دلیل اصلی این ممنوعیت ذکر کردند.

اما آنجل می‌گوید این ممنوعیت به نظر می‌رسد «بانداژی برای یک مشکل بزرگ‌تر، که فقدان مقررات رسانه‌های اجتماعی است». او ادامه می‌دهد: «من فکر نمی‌کنم ممنوعیت اپلیکیشنی که افراد زیادی از آن برای جمع‌آوری کمک مالی برای یکدیگر، افزایش آگاهی در مورد مسائل مختلف و پاسخ‌گویی افراد پس از حوادث خشونت‌آمیز پلیس استفاده کرده‌اند، حتی نمی‌تواند اقدامی برای رسیدگی به آن تلقی شود. نیازهای کلان مردم».



دیدگاهتان را بنویسید