تیروز چهارشنبه، دولت بایدن قوانین نهایی را منتشر کرد که خطوط هوایی را ملزم میکرد تا بهطور خودکار برای مواردی مانند تاخیر پرواز بازپرداخت کنند و هزینههای چمدان یا کنسلی را با وضوح بیشتری اعلام کنند.
وزارت حمل و نقل گفت که خطوط هوایی باید ظرف چند روز برای پروازهای لغو شده و تأخیرهای “مهم” بازپرداخت خودکار ارائه کنند.
طبق مقررات فعلی، خطوط هوایی تصمیم میگیرند که تاخیر قبل از شروع بازپرداخت چقدر طول بکشد. دولت با تعیین تاخیر قابل توجه حداقل سه ساعت برای پروازهای داخلی و شش ساعت برای پروازهای بین المللی، این اتاق چرخشی را حذف می کند.
خطوط هوایی همچنان مجاز خواهند بود به جای آن پرواز یا اعتبار سفر دیگری ارائه دهند، اما مصرف کنندگان می توانند از این پیشنهاد انصراف دهند.
اگر چمدان ظرف 12 ساعت برای پروازهای داخلی یا بین 15 تا 30 ساعت برای پروازهای بین المللی تحویل داده نشود، این قانون برای بازپرداخت هزینه بار چک شده نیز اعمال می شود. و اگر ایرلاین نتواند این سرویس را ارائه دهد، برای هزینه هایی مانند انتخاب صندلی یا دسترسی به اینترنت اعمال می شود.
شکایات در مورد بازپرداخت در طول همهگیری COVID-19 افزایش یافته است، زمانی که خطوط هوایی پروازها را لغو کردند، و حتی اگر این کار را نکردند، بسیاری از مردم از اشتراکگذاری کابین هواپیما با سایر مسافران احساس امنیت نمیکردند.
خطوط هوایی آمریکا، یک گروه تجاری برای شرکتهای بزرگ ایالات متحده، خاطرنشان کرد که شکایات بازپرداخت به وزارت حملونقل از اواسط سال 2020 به شدت کاهش یافته است. سخنگوی این گروه گفت که خطوط هوایی “گستره ای از گزینه ها – از جمله کرایه های کاملاً قابل استرداد – را برای افزایش در دسترس بودن سفرهای هوایی و کمک به مشتریان در انتخاب بلیط هایی که به بهترین وجه با نیازهایشان مطابقت دارد، ارائه می دهند.”
این گروه گزارش داد که 11 شرکت هواپیمایی بزرگ ایالات متحده بین سال های 2020 تا 2023، 43 میلیارد دلار به مشتریان بازگرداندند.
وزارت حملونقل قانون جداگانهای صادر کرد که طبق آن شرکتهای هواپیمایی و آژانسهای بلیط میخواهد مبلغی را که برای چمدانهای چکشده و دستی و برای لغو یا تغییر در رزرو دریافت میکنند، از قبل اعلام کنند. وقتی مشتریان برای اولین بار قیمت و برنامه زمانی را مشاهده کردند، وب سایت های خطوط هوایی باید هزینه ها را نشان دهند.
این قانون همچنین خطوط هوایی را ملزم میکند تا به مسافران بگویند که صندلی تضمین شدهای دارند که برای آن نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارند، اگرچه خطوط هوایی را از گرفتن هزینه از افراد برای انتخاب صندلیهای خاص منع نمیکند. بسیاری از خطوط هوایی اکنون برای برخی از صندلی ها، از جمله صندلی های خروجی و صندلی های نزدیک جلوی کابین، هزینه اضافی دریافت می کنند.
این آژانس گفت که این قانون سالانه بیش از 500 میلیون دلار صرفه جویی در مصرف کنندگان خواهد داشت.
خطوط هوایی آمریکا گفت که اعضای آن از همان جستجوی اول “شفافیت و انتخاب را به مصرف کنندگان ارائه می دهند”.
قوانین جدید طی دو سال آینده اجرایی خواهد شد. آنها بخشی از حمله گسترده دولت به آنچه رئیس جمهور جو بایدن آن را «هزینه زباله» می نامد، هستند. هفته گذشته، وزیر حمل و نقل، پیت بوتیگیگ، اعلام کرد که وزارت او به مقامات ایالتی در 15 ایالت اجازه می دهد تا به اجرای قوانین حمایت از مصرف کنندگان خطوط هوایی فدرال کمک کنند.