چگونه در هنگام ویزیت پزشک از خود دفاع کنیم؟


Vبا توجه به زمان محدود در دسترس و موضوع بهداشتی فوری برای بحث، رفتن به دکتر گاهی اوقات ممکن است مانند یک رویداد پر خطر باشد. حتی معمول‌ترین ملاقات‌ها می‌تواند باعث نارضایتی شما شود، اگر مانع ارتباطی، مسائل زیادی در دستور کار یا تضاد شخصیتی وجود داشته باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که قادر به بیان نیازهای پزشکی خود هستند، از تجربه مراقبت‌های بهداشتی خود رضایت بیشتری دارند و حتی بیشتر احتمال دارد که شاهد بهبود علائم و سایر پیامدهای مهم باشند. بنابراین چگونه بیماران می توانند مدافعان بهتری برای خود شوند و در این فرآیند به مراقبت از سلامت خود کمک کنند؟ ما از پزشکان بهترین راهنمایی ها و استراتژی هایشان را خواستیم تا نوبت بعدی دکتر شما تا حد امکان راحت پیش برود.

قبل از بازدید، نگرانی های خود را یادداشت کنید

دکتر مایکل آلبرت، رئیس پزشکی داخلی در انجمن پزشکان جان هاپکینز در Odenton، Md.، می گوید که او درک می کند که بیماران هنگام مراجعه به پزشک با چه چیزی روبرو می شوند. اول، توازن درونی قدرت بین پزشک و بیمار وجود دارد، که به گفته او با توجه به تمرکز دانشکده های پزشکی بیشتر بر مراقبت بیمار محور، به آرامی در حال تغییر است، اما همچنان یک چالش است. و او بیش از سهم خود از داستان های پزشکان در طول سال ها شنیده است که به نظر می رسد در هنگام ابراز نگرانی بیمار احساس همدردی ندارند. آلبرت می گوید: «ما می دانیم که به عنوان پزشک باید پیشرفت کنیم.

آلبرت می‌گوید بخشی از این گسست به کمبود زمان مربوط می‌شود، که می‌تواند باعث شود پزشکان به جای تأیید احساسات بیماران، عجله کنند تا برای بیماران خود یک “راه حل” پیدا کنند.

ادامه مطلب: انتظارهای طولانی، قرارهای ملاقات کوتاه، صورت‌حساب‌های هنگفت: مراقبت‌های بهداشتی ایالات متحده باعث فرسودگی بیماران می‌شود

برای مقابله با این، او به همه بیماران توصیه می‌کند که فهرستی از نگرانی‌های خود را به ترتیب فوریت بنویسند تا از شنیده شدن صدایشان در طول ملاقات اطمینان حاصل کنند. این به معنای یک روایت جامع نیست. در واقع، مختصر بودن کلید حفظ مقصد شما در مسیر است. اما افرادی که با یادداشتی آماده می شوند که نکات اصلی مورد بحث را برجسته می کند، اغلب از زمان محدود خود با پزشک بهتر استفاده می کنند. او می‌گوید: «آنوقت واقعاً می‌توانیم به مهم‌ترین چیزها بپردازیم.

زمانی که بیماران به دکتر کاترین میلز فوق تخصص مراجعه می کنند، معمولاً قبلاً با بسیاری از پزشکان و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی در ارتباط بوده اند. میلز، انکولوژیست زنان و استادیار زنان و زایمان در دانشگاه پزشکی شیکاگو، می گوید که پیمایش در این سیستم برای بیماران می تواند دشوار و دشوار باشد، بنابراین او آنها را تشویق می کند که سوالات خود را زودتر از موعد یادداشت کنند.

میلز می‌گوید: «وقتی وارد آن لحظه می‌شوید، به خاطر سپردن همه چیزهایی که می‌خواستید بگویید، سخت است.

یک روز قبل به پورتال پیام دهید

هنگامی که یک لیست کوتاه نوشته شده کافی نیست – برای مثال، اگر بیمار بخواهد اطلاعات متنی در مورد یک آسیب پیچیده ارائه دهد – آلبرت می گوید ارسال یک ایمیل از طریق پورتال بیمار یک روز قبل از قرار ملاقات می تواند به آماده سازی پزشک کمک کند. برخی از طرح های بیمه شروع به پرداخت پول به پزشکان برای پاسخگویی به پیام های پورتال کرده اند که این امر باعث تشویق پزشکان برای ارتباط با بیماران می شود.

آلبرت می گوید، فقط انتظار نداشته باشید که پزشکان به سوالات پیچیده از طریق ارتباط پورتال پاسخ دهند. بهتر است با این مسائل شخصاً برخورد شود.

ایجاد یک “مقدمه”

آلبرت می‌گوید پزشکان همیشه با محدودیت‌های زمانی روبرو هستند و معمولاً خواسته‌های متعددی را حل می‌کنند. برای تقویت یک رابطه قوی، او اغلب به بیماران توصیه می کند که قرار ملاقات خود را با یک بیانیه ابتدایی کوتاه شروع کنند که بر دلیل مراجعه آنها تأکید می کند و در عین حال مشغله های پزشک را تأیید می کند.

میلز می گوید و چیزهای کوچکی مانند حضور به موقع و اطمینان از تکمیل مدارک شما می تواند در ایجاد رابطه ارائه دهنده و بیمار کمک زیادی کند. وقتی بیماران به موقع و آماده می شوند، پزشکان بهتر می توانند به برنامه خود پایبند باشند و قرار ملاقات را با تمرکز بر مسائل مورد نظر انجام دهند.

علائم خود را در گوگل جستجو کنید – بله، واقعاً

پزشکان به ندرت به بیماران توصیه می کنند که از سوراخ خرگوش اینترنت پایین بروند. اما این بدان معنا نیست که شما نباید تحقیقات خود را انجام دهید. به گفته دکتر بنیتا پتری-پیکسستون، پزشک خانواده در گاهانا، اوهایو، و استادیار پزشکی خانواده و جامعه در مرکز پزشکی Wexner دانشگاه ایالتی اوهایو در کلمبوس، بهترین بیمار یک بیمار آگاه است. او می‌گوید یکی از جنبه‌های حیاتی حمایت از خود این است که بیماران نقش فعالی در سلامت خود داشته باشند، به این معنی که تحقیقات را زودتر از موعد انجام دهند تا بتوانند سوالات آگاهانه بپرسند. او می گوید، فعال باشید، هرگونه نگرانی را با پزشک خود مطرح کنید و از پرسیدن سؤالات زیاد خجالتی نباشید.

ادامه مطلب: 6 تعریفی که هر بار می آید

پتری-پیکستون می‌گوید: «بیماری که به دنبال مراقبت بهتر است، معمولاً پر سر و صداتر است و سؤالات آگاهانه‌تری در مورد چیزهایی که خوانده‌اند و بر اساس علائمی که تجربه می‌کنند می‌پرسد».

یک نفر را به جلسه بیاورید

در موقعیت‌هایی که افراد نمی‌توانند از خودشان دفاع کنند، مانند افراد مسن که دچار زوال شناختی می‌شوند، پتری-پیکستون توصیه می‌کند که یک دوست قابل اعتماد یا یکی از اعضای خانواده خود را همراه داشته باشند. او می‌گوید: «همیشه مایلم همسر و فرزندانم همراه بیمار بیایند تا در گرفتن شرح حال کمک کنند تا بتوانم تصویر کاملی از آنچه در حال وقوع است دریافت کنم.

دنبال نظر دوم باشید

اگر بیماران شک دارند یا احساس ناراحتی می کنند، میلز آنها را تشویق می کند که به دنبال نظر دوم باشند. میلز اغلب بیمارانی را می بیند که برای یک چیز به او مراجعه می کنند، و او معتقد است که این گام مهمی است که مردم می توانند برای دفاع از خودشان بردارند و اطمینان حاصل کنند که مراقبت های مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

او می‌گوید گاهی اوقات بیماران نمی‌خواهند به او بگویند که برای نظر دوم در مطب او هستند، زیرا می‌ترسند که این موضوع بر قضاوت او تأثیر بگذارد. اما میلز می‌گوید که او معتقد است که اگر شفاف باشند و در مورد نگرانی‌های خاصی صحبت کنند که آنها را بر آن داشته تا از پزشک دیگری مشاوره بگیرند، خدمات بهتری دریافت خواهند کرد. او می گوید: «این یک صحنه را به شیوه ای متفاوت خلق می کند.

در یافتن یک مراقبت جدید تردید نکنید

آلبرت می گوید گاهی اوقات رابطه پزشک و بیمار درست نیست. او می‌گوید: اگر کسی همه چیز را امتحان کرده باشد و درک دکتر غیرممکن باشد یا فقط گوش ندهد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به دنبال ارائه‌دهنده دیگری بگردید. او می گوید: «آنها باید انتخاب کنند که با چه کسی احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

رابطه ایده آل پزشک و بیمار بسته به نیاز فرد متفاوت خواهد بود. آلبرت می گوید، اما به طور کلی، مردم باید بتوانند با پزشک خود صحبت کنند و احساس کنند که نگرانی های آنها شنیده می شود و به آنها رسیدگی می شود. وقتی مردم احساس می کنند که پزشکشان به آنها گوش می دهد، حمایت از آنچه نیاز دارند برایشان بسیار آسان تر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید