کشورها می‌جنگند تا از دخالت هوش مصنوعی در انتخابات جلوگیری کنند


نمگی تولوز الیور، وزیر امور خارجه مکزیک، سال گذشته در کنفرانسی در مورد امنیت انتخابات حضور داشت که لحظه‌ای را تجربه کرد که او از آن به عنوان “اوه لعنتی، این در حال وقوع است” یاد کرد. تولوز الیور می‌گوید «گرم‌ترین موضوع در میان مدیران انتخابات» در این رویداد، توانایی رد اطلاعات نادرست و جعلی‌های عمیق ایجاد شده توسط هوش مصنوعی بود، و سناریوهای ترسناک یکی پس از دیگری در گفتگوها آشکار شدند. او به‌عنوان مقام ارشد انتخاباتی ایالت خود، متوجه شد که زمان برای ایجاد دفاعیات نیومکزیکو قبل از رای‌گیری امسال به پایان رسیده است. او می‌گوید: «این واقعاً زنگ بیداری من بود.

تا حدی به لطف این روشنگری، نیومکزیکو قانون جدیدی را در ماه گذشته تصویب کرد که بر اساس آن کمپین های سیاسی باید اطلاعات مربوط به استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات خود را افشا کنند و استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای فریب عمدی رأی دهندگان را جرم می داند. تولوز الیور می‌گوید تأکید بر «نیت شیطانی» کلیدی بود. او می‌گوید: «ما از اصلاحیه اول آگاه هستیم و نمی‌خواهیم مردم را به‌طور ناعادلانه مجازات کنیم. این اقدامات جدید همراه با یک کمپین عمومی جدید برای افزایش آگاهی رأی دهندگان از محتوای هوش مصنوعی، که شامل تلویزیون، رادیو، بیلبوردها و یک کمپین دیجیتالی است، خواهد بود.

تلاش های تولوز الیور بخشی از یک روند گسترده تر است. مقامات ایالتی و محلی با شک و تردید مبنی بر اینکه دولت فدرال و شرکت های رسانه های اجتماعی حصارهای جدی را بر محتوای هوش مصنوعی قبل از انتخابات نوامبر اعمال کنند، به سرعت امور را در دست گرفتند. بر اساس تجزیه و تحلیل آزمایشگاه حقوق رای، گروهی که قوانین رای‌گیری را دنبال می‌کند، اخیراً بیش از 100 لایحه در 39 مجلس ایالتی معرفی یا تصویب شده است که حاوی مقرراتی برای محدود کردن امکان تغییر یا ایجاد اطلاعات نادرست انتخاباتی توسط هوش مصنوعی است.

مگان بلامی، معاون حقوقی و سیاست گذاری شرکت ویتینگ، گفت: «سال 2024 اولین سال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است که مصادف است با گسترش روزافزون دروغ ها و اطلاعات نادرست مرتبط با انتخابات و رشد سریع محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی. انتخابات امسال، نه تنها در ایالات متحده، بلکه در سرتاسر جهان، تأثیر ابزارهای هوش مصنوعی مولد جدید در دسترس را که تولید انبوه محتوای تغییر یافته را ارزان‌تر، سریع‌تر و آسان‌تر از همیشه کرده‌اند، آزمایش خواهد کرد. قانونگذاران ایالتی در مواجهه با سیل احتمالی اطلاعات نادرست مربوط به رای گیری، با رویکردهای متفاوتی برای محافظت از رای دهندگان یا مجازات کسانی که محتوا را ایجاد و توزیع می کنند، دست و پنجه نرم می کنند، اصلاحیه اول و سایر حمایت های قانونی را متعادل می کنند. با توجه به اینکه مقررات مربوط به محتوای هوش مصنوعی هنوز در مراحل اولیه است، کارشناسان می گویند برخی از جمله بندی در لوایح جدید از نظر قانونی مبهم است و ممکن است اجرای آن دشوار باشد.

بیشتر بخوانید: هکرها ممکن است از ChatGPT برای هدف قرار دادن انتخابات 2024 استفاده کنند

بلامی می گوید: «محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی… هدف گذاری استراتژیک به دلیل چشم انداز انتخاباتی ما همچنان می تواند آسیب قابل توجهی به بار آورد. محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای جلب توجه رأی دهندگان ایجاد می شود و این خود می تواند منجر به هرج و مرج و سردرگمی شود، حتی اگر تلاش هایی برای کاهش آسیب وجود داشته باشد.

بسیاری از این قوانین، مانند قانون نیومکزیکو، با الزام به افشای استفاده از هوش مصنوعی در محتوای مربوط به انتخابات، بر شفافیت تمرکز دارند. قانونگذار فلوریدا لایحه مشابهی را در ماه مارس تصویب کرد که مستلزم سلب مسئولیت برای تبلیغات سیاسی است که می گوید “به طور کامل یا جزئی با استفاده از هوش مصنوعی مولد ایجاد شده اند.” این برای همه محتواها، از جمله صدا، ویدئو، متن، تصاویر و سایر گرافیک ها اعمال می شود. (لایحه هنوز در انتظار امضای فرماندار ران دیسانتیس است).

بسیاری از لوایح همچنین به دنبال مجازات افرادی هستند که از ابزارهای هوش مصنوعی برای انتشار عمدی محتوای گمراه کننده استفاده می کنند. این لایحه که ماه گذشته توسط فرماندار ویسکانسین تونی اورز امضا شد، جریمه 1000 دلاری را برای هر گروهی که به یک کمپین سیاسی وابسته است که سلب مسئولیتی را به محتوایی که ایجاد می‌کند یا اصلاح می‌کند اضافه نمی‌کند، تحمیل می‌کند، اگرچه محدودیت کمتری دارد زیرا این کار را انجام نمی‌دهد. به اطلاعات غلطی که توسط گروه هایی که به شرکت ها وابسته نیستند، رسیدگی می کند. در آریزونا، قانونگذاران در حال بحث در مورد چندین رویکرد، از جمله لایحه ای هستند که به نامزدهای پست دولتی اجازه می دهد از خالقان “جعل هویت دیجیتال” که بدون رضایت آنها ایجاد شده اند، شکایت کنند.

برای بسیاری از مقامات دولتی، استفاده گسترده سال گذشته از ChatGPT و دیگر ابزارهای محبوب هوش مصنوعی، سیگنال هشداردهنده‌ای در مورد پتانسیل مخرب این برنامه‌ها در انتخابات آینده بود. استیو سیمون، وزیر امور خارجه مینه‌سوتا، می‌گوید: «جهش بزرگ به جلو با ChatGPT واقعاً باعث شد مردم به روشی صحبت کنند که قبلاً در مورد کاربردهای فراوان هوش مصنوعی و جنبه‌های زندگی ملی ما آسیب‌پذیر هستند». هوش مصنوعی به خودی خود یک تهدید جدید و مستقل نیست، بلکه ابزاری برای تقویت تهدیدات موجود به گونه‌ای است که حتی پنج سال پیش به طور جدی به آن فکر نمی‌کردیم.»

در بهار 2023، مینه سوتا یکی از اولین ایالت هایی بود که استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را در مواد انتخاباتی ممنوع کرد. اساسنامه جدید توزیع چنین محتوایی را در صورتی که با هدف آسیب رساندن به یک نامزد در 90 روز پس از انتخابات ایجاد شده باشد ممنوع می کند. همچنین توزیع محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، مانند دیپ فیک، بدون رضایت شخص تصویر شده را جرم انگاری می کند. به عنوان بخشی از تلاش‌های خود، سایمون آموزش‌های امنیتی انتخابات را با مقامات 50 ایالت انجام داد، از جمله تمرکز بر مبارزه و آموزش رای‌دهندگان در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی.

سایمون می گوید: «من با احتیاط نسبت به توانایی ما برای خنثی کردن اثرات آن خوش بین هستم. قانون جدید مینه سوتا “نه تنها به افرادی که آن را توزیع می کنند، بلکه به مردم نیز می گوید که این چیزی است که باید تماشا کرد و به آن توجه کرد.”

در حالی که اصطلاحات «اطلاعات نادرست» و «اطلاعات نادرست» از زمان انتخابات 2020 به شدت سیاسی شده است، با بسیاری از قانونگذاران محافظه کار که به طور انعکاسی با قانونی مخالفت می کنند که به دنبال جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست مربوط به رأی گیری است، مقامات ایالتی می گویند لوایح مربوط به محتوا که توسط مصنوعی ایجاد شده است. اطلاعات، عمدتاً با حمایت دو حزبی مواجه شده اند. سایمون می‌گوید: «خیلی جالب است که این قانون رد شده است.

علیرغم هجوم لوایح جدید، مقامات ایالتی می گویند که می دانند این تلاش یک قطره در سطل است. ایجاد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی که به میلیون ها نفر می رسد ممکن است چند کلیک طول بکشد و تأیید و ردیابی آن روزها یا هفته ها طول می کشد. همزمان با تلاش‌های قانونی، بسیاری از مقامات می‌گویند که منابع قابل توجهی را به کمپین‌های اطلاعاتی و آموزشی اختصاص می‌دهند که با هدف افزایش شک و تردید رای‌دهندگان و مقاومت در برابر محتوای دستکاری شده، و همچنین افزایش دید اطلاعات دقیق در مورد روند رای‌گیری انجام می‌شود.

استیو هابز، وزیر امور خارجه واشنگتن، می‌گوید که در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های چشمگیر محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بوده است – ابتدا با هیجان، سپس با افزایش هشدار. ریچارد نیکسون جعلی اما متقاعد کننده ای بود که توسط محققان MIT ساخته شد که به فرود ناموفق ماه اعتراف کردند، رئیس جمهور جعلی ولادیمیر زلنسکی که در آغاز تهاجم روسیه در سال 2022 تسلیم شد، و اخیراً، رئیس جمهور جعلی جو بایدن که به رای دهندگان گفت. در نیوهمپشایر در انتخابات مقدماتی رای ندهید.

هابز می گوید: «من داشتم مقامات فدرال را تماشا می کردم که می گفتند، “مرد، من واقعا امیدوارم که آنها کاری انجام دهند.” “اما آنها نبودند. بنابراین ما این کار را در سطح ایالتی انجام دادیم.” دو سال از آن زمان می گذرد، اما در ماه مه گذشته، قانونگذار ایالت واشنگتن قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن تبلیغ کنندگان باید افشا کنند که مطالب مربوط به انتخابات توسط هوش مصنوعی ایجاد شده یا تغییر داده شده است و به کاندیداها اجازه می دهد برای دریافت خسارت شکایت کنند. هابز این را اقدامی کوچک اما ضروری می‌داند، اما خاطرنشان می‌کند که قانون در برابر دستکاری انتخابات توسط بازیگران دولتی یا سازمان‌های خارجی محافظت نمی‌کند: “من می‌خواستم کارهای بیشتری انجام دهم.”

همکاران او موافق هستند که چالش ها همچنان قابل توجه هستند. تولوز الیور، وزیر امور خارجه نیومکزیکو، می‌گوید: «من وانمود نمی‌کنم که تنظیم کردن آن آسان است، این یک حوزه کاملاً جدید است. فصل انتخابات پیش می رود “ما در یک دنیای جدید شجاع هستیم.”

دیدگاهتان را بنویسید